Director’s Notebook: The Tempest

WHY on earth does the world need Shakespare today?

I, for once, am interested in producing him because directing a play with such a long history of performance is the opposite of the type of new work that I’ve been producing so far.

Continue reading “Director’s Notebook: The Tempest”

Abril 2018

ABRIL vino y se fue rapidísimo!

Este mes trabajé en dos shows para audiencias jóvenes: como dramaturgo en This Girl Laughs, This Girl Cries, This Girl Does Nothing de Finegan Kruckemeyer, y como director en Dulce, una nueva obra de Ramón Esquivel para el Austin Latino New Play Festival organizada por Teatro Vivo.

Continue reading “Abril 2018”

Febrero 2018

OTRO MES bastante ocupado.

Continuando los ensayos para Mammoth: A De-extinction Love Story, principalmente, y avanzando con mi proyecto de tesis sobre relaciones entre directores y actores.

La maestría me está encantando ahora que estoy leyendo teoría super interesante también, una clase de Estudios de Sonido con el Dr. Erlmann me está abriendo un montón los ojos a tipos de teoría que no conocía antes.

Finalmente, comenzando también a hacer preparaciones para el año entrante…

Continue reading “Febrero 2018”

Director’s Notebook: Sonic Imaginations

IT’S BEEN TWO WEEKS since I got back from training with Double Edge Theatre and there’s multiple things I understand about their work differently now. I will elaborate on those on a separate post. 

What I wanted to capture today has to do with sound. I’m taking this class called Sound Studies which is about reading multiple sound theorists, becoming a sound student, and ultimately (for me) developing a more nuanced and specific vocabulary regarding work with sound. 

Continue reading “Director’s Notebook: Sonic Imaginations”

Director’s Notebook: Staging Animality

ONE of the things I like to do when I choose plays is that I find an excuse to learn something that I want to substantially read more about. For telephone, I had the opportunity to study Avital Ronell’s The Telephone Books: Technology, Schizophrenia, Electric Speech, Thomas Augustus Watson’s Exploring Life: The Autobiography of Thomas A. Watson, Ariana Reines’ Mercury and Coeur de Lion, and Carl Jung’s Psychology of Dementia Praecox. 

I chose the next play I’m directing because it would give me a chance to spend time thinking about how to represent animals onstage (no spoilers here). And apparently there’s this whole field called Animal Studies (or Human Animal Studies), depending who you ask.

Continue reading “Director’s Notebook: Staging Animality”

Octubre 2017

DECIDÍ COMENZAR a publicar actualizaciones de los proyectos en los que estoy trabajando mes a mes. Van a ser unas más largas que otras, pero así mi audiencia (y mis amigos y familia!) se van a ir dando cuenta de todo lo que voy haciendo con más detalle. Van a ser esporádicos, pero intentaré que sean constantes – e interesantes!

Este mes ha sido el más ocupado desde que empecé la maestría. El 6 de Octubre estrenó la primera obra que dirijo aquí en Austin: telephone de la dramaturga y poeta Ariana Continue reading “Octubre 2017”